speciale tekensGevonden worden in een zoekmachine is belangrijk. Toch heb heb je er niets aan als er niet op jouw link wordt geklikt. Natuurlijk helpt het om een aansprekende meta title en meta description te schrijven. Daarmee speel je in ieder geval in op de interesse van de bezoeker. Toch is dat niet altijd voldoende, zeker niet als er SEO specialisten bij jouw concurrenten meeschrijven. Je moet dan iets doen om op te vallen. Een van de meest simpele, maar weinig gebruikte, methodes is om te werken met speciale tekens en karakters. Denk dan bijvoorbeeld aan pijltjes, ampersand, scheidingstekens, sterren en nog veel meer.

Kun je speciale tekens gebruiken in je meta description?

Ja, je kunt speciale tekens of karakters gebruiken in zowel je meta description als meta title. Niet allemaal, en ze mogen niet vooraan in de meta description of title staan. Van een aantal is bekend dat ze werken, maar experimenteer gewoon met wat testpagina’s en leer welke het doen. Daarna is het natuurlijk belangrijk te kijken welke voor jouw website of pagina werken.

Hoe voeg je speciale karakters toe aan je meta title?

Je kunt speciale tekens toevoegen door gebruik te maken van Unicode. Dit is een methodiek waarin een teken wordt vertaald in een code die bestaat uit letters en cijfers. Deze code wordt herkend door de zoekmachine en omgezet naar het teken dat je wil laten zien. Er zijn veel overzichten waar je deze karakters kun vinden. Een goed overzicht met opties vind je op deze pagina.

Neemt mijn CTR toe door het gebruik van speciale tekens?

Het is niet gezegd dat je meer kliks op je link krijgt door het gebruik van speciale tekens. Dat is natuurlijk afhankelijk van meer factoren. Wel kun je door het toevoegen van deze tekens meer aandacht op je zoekresultaat leggen. De kans dat hij bij iemand in beeld komt wordt daarmee groter, en daarmee ook de kans dat iemand op het resultaat klikt.

Een mooi voorbeeld

Hieronder een mooi voorbeeld van unicode speciale tekens die je in je meta description kunt gebruiken.

speciale tekens meta description

Jouw ervaringen met speciale tekens in meta description en meta title

Heb jij al geëxperimenteerd met het gebruik van speciale tekens in jouw meta title en meta description? Ik ben benieuwd wat het jou heeft opgeleverd!

 

About Erik

Erik Dekker is webanalist bij a.s.r. en eigenaar van Master-mind Online Marketing. Daarnaast is hij zeer geïnteresseerd in alle aspecten van online marketing. Hij schrijft hierover op Online Marketing Blog en af en toe als gastblogger op Webanalisten.nl en Marketingmed.
Hogere CTR door speciale tekens in je meta description en titel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies. Door OK te kiezen of gebruik te maken van deze website geef je hiervoor toestemming. Kies 'Instellingen wijzigen' voor meer informatie.
Annuleren