COPE: welke content zet je in per social mediakanaal

COPE: welke content zet je in per social mediakanaal

cope social mediaDe term ‘COPE’ is iets waar veel bedrijven online gebruik van maken. COPE staat voor: Create Once, Publish Everywhere. Oftewel creëer één bericht en deel het via elk social mediakanaal waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Laten we hier direct een eind aan maken! Elk social mediakanaal is uniek en heeft een andere doelstelling. Dat betekent dat voor elk social mediakanaal ook unieke content ontwikkeld moet worden. In deze blog lees je welke content je per social mediakanaal kunt toepassen.

1. Facebook

Facebook is de ideale manier om op verschillende manieren jouw boodschap over te brengen op jouw doelgroep. Dit kan door middel van tekst, afbeeldingen en video’s. Denk bijvoorbeeld aan het toepassen van 360 graden Live beelden of gebruik te maken van Facebook Live. Ook is Facebook de ideale manier om jouw doelgroep te linken naar jouw website, overige social mediakanalen en om een groter klantenbestand te creëren. Biedt bijvoorbeeld (gratis) e-books of interessante nieuwsbrieven en webinars aan. Men hoeft alleen zijn/haar naam, e-mail en wellicht leeftijd in te vullen en de klantengegevens stromen binnen.

 

2. Instagram

Belangrijk bij het creëren van content via Instagram is dat de focus wordt gelegd op het plaatsen van opvallend beeldmateriaal en niet zozeer op de tekst. Maar wil je gebruik maken van oproep tot actie, dan is het verstandig om de tekst toe te voegen aan de foto.Naast opvallend beeldmateriaal kan men net zoals op Facebook gebruik maken van de livestream functie.

 

3. Snapchat

Bij Snapchat is het belangrijk dat je in een aantal seconden indruk maakt op jouw doelgroep. De foto of video die je post is namelijk na maximaal 10 seconden weer verdwenen. Content kan voorzien worden van verschillende filters en stickers en is de ideale manier om bijvoorbeeld jouw volgers een kijkje te geven in wat er achter de schermen gebeurt.

 

4. YouTube

Het gebruik van video is de toekomst! Volgens Cisco zal al in 2019, 80% van de content bestaan uit video. Als men gebruik maakt van YouTube is het wel van belang dat je genoeg video materiaal hebt om te posten. Een YouTube kanaal aanmaken en vervolgens maar één video posten heeft natuurlijk weinig zin. Maak video’s die interessant zijn voor de doelgroep. Werk je bijvoorbeeld in de evenementenbranche, denk dan aan het posten van trailers van hetgeen wat men te wachten staat, een timelaps van de opbouw, aftermovies van het evenement, video’s van artiesten etcetera.

 

5. LinkedIn

LinkedIn wordt voor zakelijke doeleinden gebruikt en is een goede manier om belangrijke informatie te delen met jouw connecties. Schrijf je bijvoorbeeld vanuit jouw website interessante blogs, dan kun je deze via jouw Linkedinpagina delen door simpelweg de URL van deze blog te posten.

Dit artikel is geschreven door de contentspecialisten van Causeffect. Meer weten of hulp nodig, schroom dan niet hen in te schakelen.

 

Over de auteur

Causeffect

Causeffect is een duurzaam communicatiebureau dat veel waarde hecht aan een goede klantenrelatie. Op Causeffect.nl kunt u meer blogs vinden en direct contact opnemen met het team.


Related Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies. Door OK te kiezen of gebruik te maken van deze website geef je hiervoor toestemming. Kies 'Instellingen wijzigen' voor meer informatie.
Annuleren