De 10 geboden om ge-retweet te worden

  • Home
  •  / 
  • Social
  •  / 
  • De 10 geboden om ge-retweet te worden

De 10 geboden om ge-retweet te worden

Twitter bestaat om op een gemakkelijke manier informatie die jij interessant vindt te delen met mensen die jou interessant vinden. Sommige mensen hebben de behoefte om elke scheet te delen, anderen delen vooral nuttige informatie. Denk hierbij aan resultaten van onderzoeken, blogberichten die zij interessant vinden en niet te vergeten nieuwe producten, diensten of content van jouw eigen site. Als jij deze informatie deelt wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen deze informatie delen, ofwel jouw tweet re-tweeten. Maar hoe zorg je er nu voor dat zoveel mogelijk van jouw tweets ge-retweet worden?

retweetScott Williams geeft je op een leuke manier 10 tips. Met deze tips zullen je tweets vaker ge-retweet worden. Wat mij in ieder geval opviel is dat dit niet alleen tips zijn waarmee anderen jou meer gaan waarderen, maar dat hierin ook een soort etiquette (Twittiquette of Twettiquette?) zit waarmee je voor jezelf kunt nagaan of andere jouw tweet en zelfs jou als twitteraar zullen waarderen.

1. Gij zult ruimte laten

Laat aan het eind van je tweet minimaal 18 tot 20 tekens ruimte over (bij voorkeur zelfs het dubbele). Als iemand jouw tweet retweet dan past daar jouw @nickname in en hoeft men zich niet druk te maken om het verwijderen van teveel karakters. Als je het dubbele leeglaat biedt je gemakkelijk de mogelijkheid tot het doorsturen in 2 lagen!

Vergeet niet: Tijd is geld

2. Gij zult relevante inhoud bieden

De inhoud van jouw bericht moet een breed publiek aanspreken. Scott benoemt quotes, grappen, belangrijk nieuws, technologische vernieuwingen, tips en links naar interessante content.

Vergeet niet: Content is king

3. Gij zult consistentie betrachten

Zorg ervoor dat jouw tweets consistent zijn van inhoud. Als men weet wat men kan verwachten dan zal de tweet eerder doorgestuurd worden!

Vergeet niet: Consistentie telt

4. Gij zult tactvol zijn

Vraag niet bij elke tweet dit bericht te retweeten. Sterker nog, vraag het bij relevante inhoud slechts aan een paar volgers. Als je alle volgers vraagt om te retweeten is het net als schieten met hagel, ofwel wordt het vaak gezien als spam.

Vergeet niet: Toon je manieren

5. Gij zult wederkerigheid betrachten

Zorg ervoor dat jij ook tweets die jij interessant vindt retweet. Voor wat hoort wat, dus zal men sneller geneigd zijn een tweet van jou door te sturen.

Vergeet niet: Deel de liefde

6. Gij zult uw eigen Twitter-“merk” creëren

Zorg ervoor dat jij die twitteraar bent die zoveel relevantie heeft dat jouw twitteraccount gezien wordt als een autoriteit, ofwel een “merk” op Twitter. Men zal in dat geval wachten op jouw tweets en deze graag doorsturen.

Vergeet niet: Word een merk

7. Gij zult herkend worden

Zorg ervoor dat je herkend wordt door twitteraars met veel volgers. Je hoeft geen vrienden te worden, maar als ze jouw herkennen zullen ze eerder geneigd zijn jouw tweet door te sturen. Hiermee krijg je direct veel exposure.

Vergeet niet: Word herkend

8. Gij zult op lijsten komen

Zorg ervoor dat je op twitterlijsten terecht komt. Als je op een lijst terecht komt zal je als betrouwbaarder te boek staan en vaker geretweet worden. Dit is net zo belangrijk als het hebben van veel volgers

Vergeet niet: Kom op een lijst

9. Gij zult ruimte laten

Hier herhaalt scott zijn eerste punt uit de lijst nogmaals. Hiermee geeft hij aan hoe belangrijk het is dat iemand zonder moeite te hoeven doen jouw tweet kan doorsturen.

Vergeet niet: ruimte is essentieel

10. Gij zult schrijven over over Twitter en social media

Personen die bezig zijn met social media zijn eerder geneigd informatie door te sturen naar hun vrienden en bekenden. Schrijven over dit onderwerp vergroot dus meteen jouw kans om ge-retweet te worden. Twitter en social media zijn natuurlijk mooie onderwerpen, maar het belangrijkste bij dit punt is dat je schrijft over een onderwerp dat populair is en waar men graag over leest.

Vergeet niet: Het onderwerp is belangrijk

Succes en vergeet niet dit artikel te re-tweeten. Alvast bedankt!

Over de auteur

ErikWebanalist en Online Marketeer
Erik Dekker is webanalist bij a.s.r. en eigenaar van Master-mind Online Marketing. Daarnaast is hij zeer geïnteresseerd in alle aspecten van online marketing. Hij schrijft hierover op Online Marketing Blog en af en toe als gastblogger op Webanalisten.nl en Marketingmed.

Related Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies. Door OK te kiezen of gebruik te maken van deze website geef je hiervoor toestemming. Kies 'Instellingen wijzigen' voor meer informatie.
Annuleren