Facebook marketing: een fanpage maken – deel 2

  • Home
  •  / 
  • Social
  •  / 
  • Facebook marketing: een fanpage maken – deel 2

Facebook marketing: een fanpage maken – deel 2

fanpage-makenNadat je in een vorig bericht de basis hebt gezet van jouw fanpage laat ik je in dit bericht zien hoe je deze vult. Belangrijk bij een fanpage maken is om te weten is dat alle berichten die jij op Facebook plaatst samen jouw tijdlijn vormen. Jouw tijdlijn begint bij de oprichting van jouw onderneming, of moment dat je jouw evenement hebt bedacht en loopt door tot nu. Door middel van jouw tijdlijn kun je op jouw fanpage een chronologisch overzicht van alle belangrijke gebeurtenissen van jouw onderneming of evenement maken. Ben je benieuwd naar mijn fanpage, kijk dan eens op www.facebook.com/mastermindonlinemarketing.

Stap 7: Voeg mijlpalen toe

Belangrijke gebeurtenissen voor bijvoorbeeld jouw onderneming kun je visualiseren op jouw tijdlijn. Hierdoor kun je jouw hele geschiedenis in kaart brengen. Rondom belangrijke gebeurtenissen kun je een datum, tijd, foto en korte omschrijving toevoegen.

Stap 8: Een fanpage maken is updates plaatsen en uitlichten

Vanaf nu kun je updates delen met jouw fans. Plaats berichtjes die hen aan zullen spreken en voorzie deze van een mooie foto, filmpje of link naar leuke content. Heb je tussen jouw updates een aantal pareltjes dan kun je deze uitlichten. Deze blijven dan voor een periode van 7 dagen bovenaan jouw tijdlijn staan, en worden daarmee niet ondergesneeuwd door nieuwe updates. Ook kun je updates als hoogtepunt aanmerken. Ze zullen dan een prominente plek op jouw tijdlijn krijgen en houden.

Stap 9: Leg jouw Facebook gebruikersnaam vast

Heb je inmiddels meer dan 25 fans dan kun je jouw gebruikersnaam vastleggen. Hiermee krijg je een vaste url waarnaar je jouw fans direct kunt verwijzen. Goed om te weten is dat je bij het vastleggen van jouw eerste fanpage dit direct mag doen en niet op de 25 likes hoeft te wachten.

Stap 10: Voeg een beheerder toe

Als er meer mensen aan jouw fanpage werken is het handig dat ieder een eigen inlog krijgt. Je kunt hiervoor meerdere beheerders aanmaken. Via hun eigen Facebook profiel krijgen zij dan toegang tot de pagina. Ook als je niet met meerdere mensen aan de Facebook fanpage werkt is het handig een extra beheerder aan te maken. Kun je via jouw eigen account niet meer inloggen, dan kun je dat altijd nog via de andere beheerder.

Stap 11: Pas jouw instellingen aan

Als beheerder van een Facebook fanpage kun je de instellingen van jouw fanpage aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld aangeven of je via e-mail notificaties wilt ontvangen als er interactie geweest is op jouw fanpage. Ook kun je bepalen of er privéberichten via de fanpage verstuurd mogen worden.

Stap 12: Maak jouw fanpage mooier met applicaties

Je kunt jouw fanpage mooier maken met applicaties, of ook wel apps genoemd. Deze applicaties zorgen er bijvoorbeeld voor dat jouw laatste tweets worden getoond, dat de rss feed van jouw blog wordt getoond, of bieden de mogelijkheid om een wedstrijd uit te schrijven via jouw fanpage. Kies je ervoor om een wedstrijd uit te schrijven, wees je er dan van bewust dat hieraan door Facebook strenge regels zijn verbonden. Goed om te weten is dat veel applicaties voor jouw fanpage gratis zijn te gebruiken. Via Google vind je ze gemakkelijk. Heb je applicaties toegevoegd, kies er dan voor om ze een eigen naam en afbeelding te geven. Op deze manier integreren ze het beste in jouw fanpage.

Stap 13: Controleer jouw administratiepaneel regelmatig

Wellicht overbodig om toe te voegen, maar kijk regelmatig naar jouw administratiepanel. Hier plaatst Facebook belangrijke berichten over jouw fanpage. Hier staan bijvoorbeeld het aantal likes, nieuwste fans, en zie je de privéberichten terug die jij hebt ontvangen.

Je bent nu klaar met een fanpage maken en kan deze aan de wereld bekend te maken. Want een fanpage maken is natuurlijk alleen leuk als je ook fans hebt, en je met hen kunt communiceren. Begin alvast met het uitnodigen van jouw vrienden op Facebook, dan vertel ik je later hoe je jouw aantal fans nog meer kunt laten groeien.

Meer tips over Facebook marketing?

[bol_product_links block_id=”bol_50c0ebb435f34_selected-products” products=”9200000006380056″ name=”scoren-facebook” sub_id=”” background_color=”FFFFFF” text_color=”FF0000″ link_color=”000000″ border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″]

 

Over de auteur

ErikWebanalist en Online Marketeer
Erik Dekker is webanalist bij a.s.r. en eigenaar van Master-mind Online Marketing. Daarnaast is hij zeer geïnteresseerd in alle aspecten van online marketing. Hij schrijft hierover op Online Marketing Blog en af en toe als gastblogger op Webanalisten.nl en Marketingmed.

Related Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies. Door OK te kiezen of gebruik te maken van deze website geef je hiervoor toestemming. Kies 'Instellingen wijzigen' voor meer informatie.
Annuleren